Mellandags shopping med far i Västerås.

Igår så orkade jag inte skriva nått så skriver om gårdagens bravader idag istället då det inte finns mkt alls at göra här på jobbet så har jäkligt tråkigt. Igår så vaknade jag runt 12, och var helt slut, tror jag sov 12 timmmar och jag var värdens zombie när jag vaknade. Efter jag piggnat till lite så tog jag ett bad, rakade mig och gjorde mig iordning, jag och far skulle fram på stan och shoppa lite, lr rättare sagt jag skulle det. Frammåt 1 så var vi i stand och vi började gå runt, det var andra gången jag faktist riktigt var inne centrum centrum för att handla nått. Annars så brukar vi på jobbet äta på Thai restaurangen Spicy Hot som ju bara är så underbart gott, även sushi baren brevid Spicy Hot gör grym mat. Men nu så var det andra gången jag var ute för att handla nått i Västerås centrum och jag måste säga att Gallerian var otroligt mysig. Man kunde gå hur mkt som hälst och den mysiga känslan fanns kvar.

När jag var inne en släng på MQ så märkte jag att MQ äntligen har börjat få riktigt snygga kläder, kanske är det bara MQ i Lidköping som inte har speciellt snygga kläder lr så har MQ gått upp sig på senaste. Men ialla fall så såg jag en skjorta från typ 5 meters avstånd och visste att jag var tvungen att köpa den, så är det oftast för mig, jag kan gå in i en butik och se rätt snart om det finns nått snyggt lr inte. Och snygg var den, men självklart så var skjortan inte på rea, och kläderna som det var rea på var inte speciellt snygga. Så vi gick vidare till diverse butiker, var inne en snabbis på JC och köpte en röd tshirt som var hyffsat snygg för 79kr. Inte så farligt, var sen inne på säkert varje butik som säljer kill kläder och nästan alla som säljer skor, men dem ända skorna jag verkligen gillade var lite för dyra just nu.

När vi gick i gallerian så märkte jag hur mycket vackert folk det bor i Västerås, även hur bra alla klär sig, killar som tjejer. Måste säga att jag gillar Västerås starkt och tror jag kommer trivas stort här, storstad men endå inte för mkt storstads mentalitet. I vilket fall så gick vi vidare, kollade in en stund på HM men fanns inget vidare där så köpte en ansiktstvätt i stället som jag senare ska recensera. Efter det så gick vi och åt sushi, var mycket gott förutom mackrillen som total förstörde hela måltiden som annars var mycket god.

Nu var vi mätta o belåtna så vi tyckte att det var dags att åka hem, men innan vi gjorde det så gick vi förbi MQ igen och jag far gav mig pengar till skjortan som jag köpte, pice tag: 500kr, inte mycket för en så het skjorta. Update kommer senare med bilder på tshirten och skjortan samt en recension av ansiktstvätten. Stay tuned
 

Kommentarer
Postat av: Elin & Sara

Älska shopping (:

2008-12-29 @ 09:32:13
URL: http://hundtass.blogg.se/
Postat av: Sofia

Titta in min blogg:)

2008-12-29 @ 09:33:32
URL: http://bananvecka.blogg.se/
Postat av: Elin & Sara

tack :)

2008-12-29 @ 09:47:16
URL: http://hundtass.blogg.se/
Postat av: Vladmir Putin

haha " hur alla människor är vackra och klär sig "

du låter lite för top-nosh ;>

2008-12-29 @ 14:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0